30 Ocak 2017 Pazartesi

DİYET YAPMIYORUM SAĞLIKLI BESLENİYORUM


Diyet sözcüğü ne ifade ediyor diye sorsanız çoğu kişiden alacağınız cevap ‘aç kalmak, lezzetli yiyeceklerden uzak durmak ve bir kibrit kutusu kadar peynir tüketmek’ olur. Kilolarından kurtulmak isteyen kişiler, bunun çok kısa sürede olmasını ister. Bu nedenle de mucizevi bir yiyecek veya mucizevi bir diyet listesi arar. Siz asla böyle bir şey yapmazsınız biliyoruz ama o kişiler internetten, arkadaştan, bir dosttan, akrabadan, daha dün tanışılan birisinden bu mucizeyi vaat eden bir ‘diyet listesi’ bulur. Diyetisyen tarafından planlanmamış, porsiyon ölçüleri çok çok küçük ve bazı besinleri kesinlikle içermeyen ama kesinlikle kısa sürede kilo vermeyi sağlayan diyet listeleridir bunlar. Sonuçta sağlıksız, aç kalarak ve mutsuz olarak kısa sürede hızla kilo verilir. Fazla uzun sürmez, sürdürülemez ve diyet bırakılır hatta diyet öncesi tüketilen miktarlardan daha fazlası tüketilmeye başlanır.
























Sizi kısa sürede, sağlıklı bir şekilde ideal kilonuza kavuşturacak mucizevi bir yiyecek ve mucizevi bir diyet yok, bunu kabul etmeniz en iyisi olur. Kilo sorunu olan birisi öncelikle şişmanlığını kabul etmeli ve bu durumun kontrol edilebilir bir sağlık sorunu olduğunu bilmeli. Kısa sürede hızlı kilo vermek yerine, uzun sürede kalıcı kilo vermek önemli. Bunun için yapılması gereken şey ise yaşam tarzının ve beslenme alışkanlıklarının doğru belirlenmesi, kademeli olarak yanlışların düzeltilmesi, besin tiplerinin ve miktarlarının kontrol altına alınması. Kısacası dönemsel diyet yapmak yerine sağlıklı ve dengeli beslenmeyi bir yaşam tarzı haline dönüştürmek en güzeli, en doğrusu, en sağlıklısı.

Sağlıklı Besleniyorum ve Kilo Veriyorum

Sağlıklı, dengeli, lezzetli bir kahvaltı ile güne başlıyorum. Kahvaltılarım için yumurtalarımı güvendiğim yerden alıyorum ve sabahları güzelce yumurta yiyorum. 


  • Tereyağı da yiyorum, zeytinyağı da yiyorum, avokado da yiyorum. Hepsi sağlıklı hepsi leziz. Miktarına dikkat ediyorum, öğünlerime lezzet katıyorum.
  • Bazen karabuğday, bazen tambuğday, bazen karışık tahıllı un alıp ekmeğimi kendim yapıyorum ve öğünlerime 1 dilim ekmek ekliyorum. Ya da ekmek yerine kepekli pirinçten pirinç pilavı, siyez bulgurundan sebzeli pilav ile öğünlerimi zenginleştiriyorum.
  • Haftanın 1 günü mevsime uygun balık tüketiyorum. Yanına da Tham bahçesinden topladığım yeşilliklerden bir salata. Balık sonrası tatlı isteğimi engellemek için mutlaka haşlanmış brokoli...
  • Kendi yoğurdumu kendim yapıyorum. Ara öğünlerde yoğurduma mevsim meyveleri de ekliyorum ama tabii yetiştirilirken bin bir çeşit ilaç boca edilmemiş meyveleri almaya çalışıyorum.
  • Şehir hayatında ne kadar uzak kalınabilirse elimden geleni yapıyor hatta bunun için ekstra çaba sarf ediyorum ve paketli ürünleri tüketmemeye çalışıyorum. Mutlaka etiket okuyorum.
  • Tatlı istediğimde, kahvemin yanına 2 parça %70 kakaolu çikolata alıp sohbetlerime uzun uzadıya keyif katıyorum.
  • Tuzu soframa asla koymam. Yemek piştikten sonra Çankırı tuzundan biraz koyarak hem yemeğime lezzet hem de sağlığıma sağlık ekliyorum.
  • Su içmek için susamayı beklemiyorum. Her daim masamda duran, gözüme ve mideme hitap eden, mevsim meyveleri ile tatlandırılmış sular olur ve bol bol içerim.
  • Elimde su, kulağımda sevdiğim şarkılar, zihnimde güzel hayaller, haftanın 3 günü 1 saat herkesten uzaklaşıp açık havada yürürüm. Sadece kendim için, sadece bedenim için.

Sağlıkla ve iyilikle,    
                                                                     




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder